Martin Pronk is in 2001 één van de initiatiefnemers van de oprichting van Noclichés. Uitgangspunt was om niet alles als vanzelfsprekend aan te nemen. Dat begon al met het ontwerp van het briefpapier (in 2001 nog een belangrijk onderwerp). Waarom is dat altijd staand A4 en niet liggend? Zoals beeldschermen? De reden is; het gemaakt voor een typemachine. Dan kan het papier er gemakkelijk is en worden de zinnen niet zo lang en is het beter leesbaar. Argumenten die al lang niet meer relevant zijn. Een frisse kijk is steeds het startpunt.

Noclichés werkte voor veel verschillende opdrachtgevers. Grote en kleine, overheid en bedrijfsleven en kwam steeds met verrassende concepten en uitwerkingen. Door de opkomst van het internet veranderde de communicatiewereld enorm inclusief de bijbehorende werkzaamheden en de organisatie van het communicatiebureau.

Sinds 2011 is Noclichés de netwerkorganisatie van Martin Pronk. Als zelfstandig ondernemer werkt hij individueel voor opdrachtgevers maar ook in samenwerking met andere zelfstandigen. De teamleden werken vanuit hun eigen expertise en ervaring aan een specifieke opdracht. En als de opdracht afgerond is, gaan we weer elk onze eigen weg.

Martin Pronk heeft zich de afgelopen 15 jaar gespecialiseerd in de invloed van digitalisering op innovatie, wetenschap, politiek en communicatie. De gevolgen zijn groot en raken de hele maatschappij. In zijn meest recente opdrachten heeft hij gewerkt aan onderwerpen die ons allemaal raken.

Deze ervaringen zet hij graag in voor opdrachtgevers in het publieke en private domein.

Maak een afspraak voor een vrijblijvende kennismaking zodat we kunnen kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. En een connectie maken op Linkedin is natuurlijk altijd een goed begin.


06 – 17 07 43 41

martin@nocliches.nl